sunnuntai 20. marraskuuta 2016

MAFYNETTI 2


Moi! Tilasin Mafynetin tässä joku aika sitten, ja se kotiutui marraskuun alussa. Olen kerennyt siis jo hieman tutustua Mafyn toimintoihin ja tehtäviin.

Ensiksi, olen tosi yllättynyt opiskelunohjaus-kurssin laajuudesta, pakko antaa iso peukku sille! Erittäin hyviä vinkkejä ja ohjeita tehtävien ratkomiseen, ajanhallintaan ja jopa stressin selättämiseen. Vinkkien avulla huomasin heti mitkä asiat tein väärin viime hakukerralla, ja mitä teen nyt toisin. Tehtävien ratkaisemisessa esimerkiksi olen antanut liian helposti periksi, joten opit siitä on jäänyt puuttellisiksi. Vinkit stressinhallintaankin otin heti käyttöön, sillä ajoittain olen tuntenut työskentelyn ja opiskelun yhtälön todella raskaaksi.

Ohjelma on hyvin selkeä, teoriat ja tehtävät löytyvät helposti. Helpommin kuin kirjojen kanssa, ei mene aikaa turhaan selaamiseen. Päädyin ostamaan mafyn mm. sen kertausominaisuuden vuoksi, sillä tämän vuoden sisänpääsy jäi kiinni jo pelkästään siitä, että en muistanut paljoakaan reaktio/palamisentalpioista, vaikka ne handlasinkin tosi hyvin lukiessani, mutta eipä siitä ollut hyötyä pääsykokeessa kun olin edellisen kerran lukeut aiheesta puoli vuotta sitten.. Nyt kertaukset tulee hoidettua automaattisesti, mikä helpottaa opiskelua kun ei tarvitse miettiä millonkohan kannattaisi kerrata mitkäkin asiat. Ja kuinka helpostikaan se kertaaminen jää muuten tekemättä!

Tavoitekäyrän seuraaminen on myöskin erittäin kätevä ominaisuus! Tällä hetkellä olen lukenut vain bilsaa, ja olen onnistunut pysymään melko hyvin aikataulussa. Pidän myös siitä, että minun ei tarvitse raahata painavia kirjapinoja mukaan minne menenkin. Kevyt tabletti on helppo pitää mukana esimerkiksi kirjastoonkin mennessä. 

Oon erittäin tyytyväinen ostokseeni, ja sanotaanko, että eväät sisäänpääsyyn ovat todella hyvät. Suosittelen Mafynettiä kaikille, mutta parhaiten tää ehkä toimii meille joilla on jo jonkin verran pohjaa aineista. Erinomainen kertaamiseen ja osaamisen syventämiseen. Ja tavoitekäyrä pitää lukemisen ruodussa, ei tee mieli skipata lukuja.

PS. sori huonolaatuisista kuvista, en käsitä miksi osasta tuli noin epätarkkoja!  Täytyy alkaa panostamaan kuviin hieman enemmän, varsinkin tähän pimeän aikaan.


2 kommenttia:

  1. Hei!
    Mullakin löytyy toi Mafynetti2, mutta alan sillä opiskelemaan vasta tammikuussa. Kauanko sulla menee kerralla opiskellessa aikaa Mafyn tehtävissä (vaikka vain siinä bilsassa)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Se vähän riippuu onko hankalia vai helppoja tehtäviä. En kiirehdi niiden teossa, mutta perustehtäviä saa tehtyä kymmeniä puolessa tunnissa, esim. käsitekysymyksiä. Mutta vaihtelee paljon vaikeustason mukaan, satunko muistamaan asian vai en. Panostan siihen että ymmärrän asiat enkä yritä tehdä mahdollisimman paljon että pääsisin etenemään(niin kuin tein viime vuonna). Tsemppiä lukuihin! :)

      Poista