maanantai 14. tammikuuta 2019

VIIKKOKATSAUS #1

Valmennuskurssi saatu yhteistyönä

Heippa taas pitkästä aikaa!

Oon tässä jo viikon lukenut loman jälkeen, ja koska on tammikuu, on taas mun viikkokatsausten aika! Tykkään tehdä näitä ihan itseäni varten, sekä on mukava jakaa kokemuksia ja kuulumisia teidän kanssa. Tosin nyt ajattelin hieman muuttaa konseptia, sillä vaikka nytkin jaan omat opiskelutuntini sekä viikkorutiinini, aion lisäksi tehdä viikkottain listan onnistumisista, sekä omista kehityksen kohteista. Nyt ekaksi kerron missä oon nyt menossa:

Mullahan on Mafy-valmennuksen etäkurssi, jonka sain yhteistyönä, lisätietoja tästä. Fysiikan opiskelun aloitin sen avulla syyskuun puolessa välissä, kemian heti lokakuun alussa, ja biologian nyt viime viikolla. Fysiikassa aloitan Tavoite III-tehtävät, kemiassa teen lisätehtäväpaketteja, biologiassa olen ihan alkutekijöissään. Eteneminen mun viime hakukertaan verrattuna on ollut ihan hullua. Laitan kuvat mun Mafynetin käyristä, joista hieman näätte missä olen menossa. Oon ollut todella tyytyväinen tahtiin jolla olen tehnyt tehtäviä, sekä oikein kerralla menneiden tehtävien määriin!



Viime viikolla tunteja keräsin yhteensä 25h. Siitä 7h oli kemiaa, 10h fysiikkaa ja 8h biologiaa. Sovittiin opiskeluvalmentajan kanssa, että vielä muutama viikko jatkan samaa rataa, mun kun täytyy aina katsoa näitä tuntimääriä hieman töiden mukaan. 
Viime viikon onnistumisia oli selkeästi rutiinissa pysyminen, vaikka takana olikin lomaa pari viikkoa. Lisäksi sähkökemia sujuu nyt erittäin hyvin, jossain vaiheessa se oli mun heikkous. Biologia oli myös hyvin vielä muistissa, eli sen lasken myös viime viikon onnistumisiin.
Kehitettävää ehkä eniten nippelitiedoissa, teinkin viime viikolla paljon muistikortteja. Lisäksi joidenkin pH-laskujen kanssa oli ongelmia, mutta nyt kun ne tulivat kertaukseen niin osasinkin ne. Lisäksi mun täytyy olla tarkempi ettei tuli pikkuvirheitä, kuten näppäilyvirheitä jne.
Ensimmäinen harjoituskoe on edessä mulla perjantaina, mikä hieman jännittää! Koska mulla on etäkurssi, postitan kokeen Mafy-valmennukselle tarkistettavaksi. Mutta koska koe ei varmaan kerkeä tähän ekaan tarkastukseen, käyn sen ennen postitusta läpi myös itse, niinkuin aikaisemminkin. Odotan kyllä innolla miten koe menee, odotukset omista taidoista on tietysti suuret, mutta täytyy muistaa pitää mielessä että kyseessä on harjoituskoe, ei haittaa vaikka se ei täydellisesti menisikään!

Nyt riittää tämän viikon horinat, oli ihana kirjoittaa pitkästä aikaa! Tästä lähin palailen taas viikottain viikkokatsausten kera, tsemppiä viikkoon :) 


4 kommenttia:

  1. Jee, hyvä! Itellä just nyt haasteita sähkömagnetismin kanssa.. 😅

    VastaaPoista
  2. Se onki vaikea aihe, mut sit kun sen tajuaa niin sujuu jo paremmin! :D

    VastaaPoista