keskiviikko 23. tammikuuta 2019

VIIKKOKATSAUS #2




Moikka ja pahoittelut että tämän postauksen julkaiseminen venyi! Olen ollut töissä ja sitten opiskellut, joten ei ole jäänyt aikaa kirjoitella.

Viime viikon perjantaina tein ensimmäisen harjoituskokeen, ja voin kertoa että se hieman jännitti! Odotukset omaa osaamista kohtaan on tässä vaiheessa jo kohtuu suuret, joten pelotti epäonnistuminen. Mainitsin pelostani mun opiskeluvalmentajalle, joka sitten muistutti, että kysessä on vasta eka harjoituskoe ja nimenomaan harjoituskoe, nyt saa vielä mokailla! Tässä on aikaa vielä parantaa omaa suoritusta. Tarkistettiin kaverin kanssa kokeet sitten niiden tekemisen jälkeen ristiin, ja mulla meni mun mielestä melko hyvin. Lähetän kokeen vielä tarkitettavasti Mafy-valmennukselle (etäkurssi saatu yhteistyönä), ja seuraavan kokeen kanssa saan sitten tämän kokeen oikeat pistemäärät. Mutta turhaa pelkäsin. Koetta tehdessä mulla oli hyvä ja itsevarma olo, mutta kokeen jälkeen panikoinki kaverille että nyt meni ihan surkeasti. :D Ei pitäisi päästää mieleen tota epävarmuuden tunnetta, vaan luottaa omaan osaamiseen!

Viime viikolla luin kokeen lisäksi 20h, sillä koe vie yhden lukupäivän pois. Fysiikkaa tein 8h, kemiaa 5h ja biologiaa 7h. Panostan nyt eniten fysiikkaan sekä biologiaan, sillä kemia on erittäin hyvin hallussa. Vaikka välillä onkin vaikea tehdä niitä itselle vaikeita aiheita, niin se kumminkin kehittää eniten. Onnistumisia mulle viime viikolla kertyi fysiikan tavoite III-tehtävien kanssa, osasin tehdä tehtäviä joita en uskonut osaavani. Lisäksi olen harjoitellut nippelitietoja muistikorttien avulla, ja siitä oli hyötyä tuossa harjoituskokeessakin. Kehittämistä on vielä biologiassa, jossa aloitin nyt ihmisbilsan. Muuten on kyllä sujunut tasaisen hyvin.

Te jotka olette tehneet nyt ensimmäisiä harjoituskokeita, mahtavaa jos meni hyvin! Ja jos tuntui että nyt ei oikein sujunut, niin muistakaa, että vielä on aikaa rutkasti jäljellä, ja harjoituskoekin on oppimistilanne. 
Tsemppiä viikkoon!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti