lauantai 12. toukokuuta 2018

MAFY-VALMENNUKSEN OPISKELUVALMENNUS


Tehty yhteistyössä MAFY-valmennuksen kanssa. Aikaisemmat opiskeluvalmennukseen liittyvät postaukset löydät yhteistyö, opiskeluvalmennus, mafynetti ja mafyvalmennus tägien alta.

Viimeinen opiskeluvalmennuksen puhelu on tehty, ja sehän tarkoittaa sitä, että pääsykoe on kohta. Olen ollut erittäin tyytyväinen mun opiskeluvalmentajaan Emiliaan, ja koko tähän kokemukseen!
Jos jollekkin tämä konsepti ei ole tuttu, kannattaa käydä lukemassa Mafy-valmennuksen sivuilta lisätietoa (opiskeluvalmennus näytti muuten nyt olevan alennuksessa, teille vinkkinä jotka hakee ensi vuonna!).
Mutta nyt tässä mun top 3 asiaa, jotka koin tärkeimmiksi ja parhaimmiksi ominaisuuksiksi opiskeluvalmennuksessa.

SUUNNANNÄYTTÄJÄ
  • Opiskeluvalmentaja toimi minulle koko tämän ajan suunnannäyttäjänä. Jos olin hieman hukassa mitä tehdä, milloin tehdä ja miten tehdä, osasi hän kertoa mulle mihin nyt kannattaisi keskittyä. Yhdessä mietittiin mun kalenteria ja sovittiin tuntimäärät mihin tähdätä. Koska käyn samalla töissä, otettiin sekin totta kai huomioon aikatauluja tehdessä
  • Esimerkkinä, kun yhdessä vaiheessa mulle tuli stressiä liikkunnasta ja miten yhdistän sen lukemisiin, niin sain mun opiskeluvalmentajalta heti ehdotuksen miten toimia, ja samalla lievennyksen mun (turhaan) stressaamiseen. Samoin sain apua kun en tiennyt kannattaako nyt vielä aloittaa biologian opiskelu, vai jatkaa vain kemian ja fysiikan läpikäyntiä.
HENKINEN TUKI
  • Mulla ja mun opiskeluvalmentajalla synkkas todella hyvin. Ja tämän vuoksi meidän oli helppo jutella eri asioista, jotka eivät välttämättä liittyneet edes opiskeluun. Koska tämä hakuprojekti on todellakin pitkä prosessi, johon mahtuu paljon tapahtumia, tuli stressiä muustakin kuin lukemisesta. Mutta jos sattuu stressaamaan esimerkiksi työasioita, vaikuttavat ne silti opiskeluun, ja näitä asioita sain myös käydä opiskeluvalmentajan kanssa läpi. Opiskeluvalmentaja antoi mulle omia vinkkejään, ymmärsi ja auttoi parhaansa mukaan. Niinkuin sanoin poikaystävälleni, tuntui siltä kuin terapeutti soittelisi kahden viikon välein!:D
  • Vaikkakin mulla on ystäviä ja whatsappissa lääkisryhmää missä purkaa tarvittaessa asioita, mutta opiskeluvalmentajan kanssa juttelu oli erilaista, sillä opiskeluvalmentaja on siinä minua varten ja auttamassa aktiivisesti etsimään ratkaisua minun ongelmiini.
OPISKELUTEKNIIKKA
  • Sen lisäksi, että keskityimme ihan vain perus aikataulutukseen ja kuulumisten vaihtoon, sain myös hyvät vinkit koestrategiaan ja ihan parhaaseen opiskelutekniikkaan. Mafynetistähän löytyy itsessäänkin opiskelunohjausosiot, joissa on vinkit opiskeluun, mutta valmentajalta sain vielä täydentäviä vinkkejä, omia kokemuksia ja oivalluksia. Kerroin myös aina miten harjoituskokeeni sujuivat, jotta tiesimme mihin kannattaisi vielä keskittyä ja minkälaisia tehtäviä tehdä Mafysta. Lisäksi mietimme minkälaisia virheitä olin tehnyt, ja miten tsemppaan itseni sitten parhaaseen suoritukseen itse pääsykokeessa!


Tässä olivat nyt kolme mulle tärkeintä asiaa, mitkä auttoivat minua jaksamaan tätä urakkaa ja paransivat oppimistuloksiani. Valehtelisin jos väittäisin, ettei opiskeluvalmennuksesta olisi ollut hyötyä. Aikaisemmissakin postauksissa olen kertonut, että mahdolliset vääränlaiset opiskelutekniikat ja eteneminen saatiin kitkettyä ajoissa poissa, sillä valmentaja osasi puuttua niihin ja kertoa että ei näin! Voin siis todellakin suositella opiskeluvalmennusta, ja mitä aikaisemmin opiskeluvalmentajan ottaa, sitä enemmän saa sitten rahoilleen vastinetta.

Lisäksi jos vielä mietitte kenelle opiskeluvalmentaja sopii, niin minun mielestäni ihan haku-urakkaa aloittaville, kuin useamman kerran jo hakeneille. Jos on hakenut jo useammin, usein on jotain opiskelutekniikoissa tai aikataulutuksessa pielessä kun ei saa haluttuja tuloksia aikaiseksi, niin opiskeluvalmentaja voi antaa hieman uutta näkökulmaa omaan tekemiseen. Ja jos vasta aloittelee, niin saa heti kunnon tsemppauksen ja oikeat taktiikat käyttöön!

Jos teille tulee jotain kysyttävää opiskeluvalmennuksesta, tai haluatte kuulla vielä jotain juttuja siihen liittyen, niin vastailen mielelläni kysymyksiin ja palaan tarvittaessa toisen postauksen kera:).

1 kommentti:

  1. Mafy kyl kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta jos tulee eka välisvuosi lukion jälkeen :) Kirjotin kyllä fysiikan ja bilsan mut bilsa taitaa olla heikoin :D Toi opiskeluvalmentaja varmasti on ollut hyvä, koska kyseessä ulkopuolinen omalla tavallaan :) Tsemppiä kokeeseen!

    VastaaPoista