tiistai 5. maaliskuuta 2019

VIIKKOKATSAUKSET #6, #7 JA #8


Heippa taas!
Mulla on nyt vähän jäänyt tää postailu, kun takana on hieman vaikeammat viikot. Olen jostain syystä ollut melko väsynyt ja keskittymiskykyni on ollut kateissa. Tuo lisääntyvä auringon valo samaan aikaan väsyttää, että kutsuu ulkoilemaan, ja oikeastaan kumpikaan vaihtoehto ei oikein tähän tilanteeseen sovi! Nyt kun mulla ei ole töitä, niin voisin laittaa kaiken energiani opiskeluun. Sitä energiaa on vain harmillisen vähän.

En ole siis mitenkään huonosti lukenut, tunteja on silti kertynyt, mutta ei tavoitemäärissä. Lopetan opiskelun aikaisemmin jos se ei suju, ja pidän myös vapaata jos huomaan kovaa väsymystä. Eli tunteja karisee sen takia pois. Olen kuitenkin raapinut kasaan 23, 25 ja 23 tuntia edellisiltä viikoilta. Ja koska pidän oppimista tärkeimpänä, en tunteja, niin olen keskeyttänyt opiskelupäivän jos tehtävät eivät vain millään ole sujuneet keskittymisen takia. En tarkoita että joka päivä olisi ollut huono, enemmänkin on ollut niitä hyviä, mutta ne yhdetkin huonot päivät vaikuttavat aina kokonaistuntimäärään.

Kolmannen harjoituskokeen tein viime perjantaina, ja se tuntui todella helpolta! Virheitä sattui, mutta ne olivat pieniä ajatusvirheitä, että ihan hyvä että ne tapahtuvat nyt, eivät sitten oikeassa kokeessa. Ja koska tämä koe sujui hyvin, en ole tuntenut huonoa omatuntoa pienemmistä tuntimääristä. Pääsen kyllä tällä viikolla takaisin rutiineihin, erityisesti kun nyt pidin alkuviikon vapaata ulkoillen. Nyt kun oon saanut viimeiset työvuorot hoidettua sekä muut siihen liittyvät asiat, on kiva kun voin enemmän keskittyä opiskeluun, treenamiseen sekä bloggaamiseen! Oon ollut hieman stressaantunut, ja se näkyy heti siinä kun en päivitä instagramia tai blogia. Nyt onneksi alkaa taas energiatasot nousemaan. :)

Tsemppiä taas viikkoon, ei lannistuta vaikka sää ulkona ois mitä upein ja pitäisi lukea sisällä. Me tehdään töitä sitä varten, ettei ensi vuonna tarvi taas istua opiskelemassa pääsykoetta varten!

2 kommenttia:

  1. Huh, samat fiilikset! Oon viikon ollut terveenä tässä parin kuun sisällä ja tunteja just sen 20-25 kertynyt viikoilta. Fy 5 ja 6 jäivät hyvin tiiviisti penkin alle viime jaksossa. Ja nyt pitäisi samalla kerrata vanhaa ja opiskella ke5 ja fy 7. Huh. Vielä 5 viikkoa töitä ennen lukulomaa. ”Onneksi” oon nyt ollut kipeänä ja vähän päässyt lukemaan arkipäivinäkin. Arki vaan väsyttää just nyt. Katsotaan.

    Vähän samalla asenteella oon siis kuin säkin, tosin runsaasti jäljessä opiskeluissa suhun. Verrattuna ;)

    - Elsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pystyt siihen! Tässä on aikaa, ja ei enään tarvi kuin se 2kk jaksaa painaa, sit saa levätä <3

      Poista