sunnuntai 7. tammikuuta 2018

VIIKKOKATSAUS #1




Heippa!
Tänä vuonna aion jatkaa pääsykokeeseen asti näitä mun viikkokatsauksia, jotka tulevat siis sunnuntaisin tai maanantaisin. Kokoan näihin postauksiin hieman mun lukumääriä sekä ajatuksia kuluneesta viikosta, että omasta edistymisestä. Tämä vuoden eka viikko oli nyt tällainen pieni "rutiineihin paluu"-viikko, periaatteessa siis vielä lomailin lukemisesta. Töitähän mulla oli kahtena päivänä, sitten viikonloppu olikin lukemisvapaa, joten mahdollisia lukupäiviä oli 2. :D Tietenkin ennen töitä pystyin lukemaan hieman, niinkuin teinkin.
Tässäpä siis viime viikon tuntimääriä:

Maanantai: Vuoden ensimmäinen päivä! Voin kertoa etten lukenut. :D

Tiistai: 3h kemiaa, tein kertaustehtäviä pois alta
0,5 h fysiikkaa, kertaustehtäviä myös

Keskiviikko: 2h fysiikkaa, tappelin yhden tehtävän kanssa valehtelematta varmaan tunnin, en millään halunnnut antaa periksi

Torstai: 1h biologiaa, kerkesin hieman lukea ennen töiden alkua

Perjantai: 1h biologiaa, jonka jälkeen töihin

Yhteensä: 7,5 h


Melko vähäksi jäivät siis tunnit, mutten tavoitellutkaan suurempia määriä! Nyt viikonloppuna vielä lomailen, sillä huomenna aamulla onkin kello soimassa seitsemältä ja tiedossa on täysi lukupäivä. Ensi viikon tavoitteena olisi 25h, mutta mulla töitä on kolmena päivänä yhteensä 16h, joten oon todella tyytyväinen jos pääsen 20h lukemiin.
Kertokaahan teidän lukusuunnitelmista ja millaisia tuntimääriä olette ajatelleet! Mielenkiintoista aina kuulla muiden tavoista opiskella. :)

6 kommenttia:

  1. Kiitos kivasta blogista! Luen itsekin lääkiksen pääsykokeisiin eikä kavereista muut ole hakemassa, joten näitä hakublogeja on kiva lukea. Aloitin vasta joulukuussa Mafyn tabletin käytön ja olisi mielenkiintoista kuulla miten teet tehtäviä, aloitatko suoraan tavoitetehtävistä vai teetkö helpommat ensin? Tuntuu, että käyrät etenevät tuskastuttavan hitaasti, vaikka parempi tietenkin oppia kunnolla :D Tavoitteena on lukea 20-25 tuntia viikossa ainakin tammikuussa ja toivottavasti sen jälkeen enemmän, kun työt vähenevät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Mie oon tehny niitä helppoja myös, toisinaan vaan päässä pyöritellen, toisinaan oon skipannu. :D Ja onneksi ne käyrät ei kaikkea kerro, tahti myös nopenee kun alkukankeudesta pääsee ylitse! Samat tavoitteet siis kuin minulla, meinaa kyllä tosin olla hieman hankala saavuttaa noin suuria määriä samalla kun tekee töitä. :D Ihana kuulla että blogista saa vertaistukea, se on vähän niinku minun tarkotus tässä. Tsemppiä lukuihin<3

      Poista
  2. Mä haen kanssa! Hyvä idea tuo viikkokatsaus. Mua harmitti kun jäi vähäiseksi luvut tällä viikolla. Tappelun yksi päivä 2 h Kemian kanssa ja tuntui että olen aivan loppu kun matemaattinen älykkyyss ei millään meinannut herätä. Huhhuh.
    Mun lääkistaivalta voi lukea puudelinberberi.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se siitä! Itellä kans viime aikoina kemia tökkiny, tehtävät kyllä sujuu mutta toi hemmetin teoria! :D

      Poista
  3. Mikä teoriassa on susta hankalin? Ihan täysin uteliaisuutta, et onko samassa kuin itsellä:D Meinasin kokeilla tehdä monivalintoja, ja sitä kautta petrata teoriaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla menee aina sekasin mm. hydraus ja hydrolyysi! Ja nyt kun oon kemiassa menossa laskurutiinissa, niin tulee vastaan tehtäviä joissa täytyy tunnistaa reaktiotyyppejä, niin ne ovat hieman unohtuneet. :D ja galvaaninen kenno ja elektrolyysi ovat kyllä kans inhokkeja. :D

      Poista