maanantai 1. tammikuuta 2018

KIITOS 2017












Tämä vuosi on ollut jotain, mitä en aikaisemmin ole kokenut. Täynnä muutoksia, onnistumisia ja epäonnistumisia. Tämä vuosi on tuonut minulle todella paljon kaikkea uutta.

Alkuvuosi meni kotona opiskellen pääsykokeeseen. Tämä aika oli melko raskasta, sillä vietin suurimman osan ajastani yksin opiskellen. Harvemmin näin ketään kavereita ja takaraivossa oli koko ajan fiilis että täytyy lukea.. Ja edistyin paljon, mutta en tarpeeksi.

Pääsykokeen jälkeen lomailin! Mulla ei ollut töitä, ja odottelin vain tuloksia. Poikaystäväni oli myös hakenut opiskelemaan, joten odottelimme niitä yhdessä. Jomman kumman sisäänpääsy nimittäin takaisi muuton Ouluun! Toukokuussa myös kummityttöni syntyi.
Tulosten tulessa julki minä petyin. Kokeen jälkeen oli ollut hyvä fiilis, mutta koe meni silti penkin alle. En ollut aikeissa luovuttaa, mutta ärsytti käyttää taas tuleva vuosi opiskeluun. Onneksi poikaystäväni pääsi opiskelemaan, joten alkoi muuton suunnittelu. Kauhean pelottava juttu muuttaa niin kauas perheestä. Vaikka olenkin asunut omillani jo useamman vuoden, tuntui että jouduin uudella tavalla itsenäistymään. Olin myös hakenut töitä Oulusta ja uskomatonta kyllä, heti ensimmäisestä paikasta tärppäsi. Tiedossa oli siis opiskeluun sopivia tuntimääriä töitä, sen lisäksi työpaikka sijaitsi vain kahden kilometrin päässä uudesta asunnosta. Täydellistä!
Muuton lisäksi varasin matkan Kroatiaan, eli se olisi mun ensimmäinen ulkomaanmatka. Lentokoneessakin istuin ekaa kertaa. Olin säästänyt jo kauan sitä varten, ja viimein löytyi matka paikkaan minne halusin.

Loppuvuosi onkin sitten sujunut matkalla käydessä ja totutellessa uuteen arkeen ja työpaikkaan. Ja en ole koskaan ennen elämässäni ollut näin kiireinen. Välillä on vaikea löytää aikaa rentoutumiselle, lukemiselle, blogille, töille ja liikkumiselle. Tämän kaiken yhteensovittaminen onkin vuoden 2018 työmaa, jonka olen ottanut jo käsittelyyni.
Toivon myös että 2018 toisi yhtä paljon kaikkea uutta, kuten opiskelupaikan ja lisää matkoja! 2017 on ollut täynnä monta "ekaa kertaa", mitkä virkistävät, niitä yritän mahduttaa myös tälle uudelle vuodelle.
Hyvää uutta vuotta kaikille

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti